sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

23.3 2014

Örgh...minulla on moraalinen krapula. Olen ollut koko viikonlopun todella laiska, en ole edes käynyt ulkona ollenkaan. Osittain maannut vaan sohvalla ja töllöttänyt tätä konetta välillä. Apua, olen nettiaddiktoitunut!!! Sopisiko sellainen, että jos kirjoitan tätä tekstiä oiiiikein nopeasti, se laskettaisiin kuntoiluksi. Jaa ei?? Olettepa te armottomia...

Tuo morkkis ei kuitenkaan ole tullut tästä laiskottelusta vaan lähinnä siitä, että on tullut syötyä vähän kaikenlaista. En tiedä kehtaanko edes kertoa eilistä ruokavaliota...Meidän piti koko perheen mennä ystävien luo kylään, mutta minä jäin kotiin kun en kerta kaikkiaan pystynyt lähtemään, en jaksanut. Muut grillasivat, minä jätin itselleni kotiin kaksi grillimakkaraa sekä muutaman tavallisen pullan, jotka olin paistanut laskiaispullien tekoa varten. No niin, nyt se tunnustus tulee:

Päivällinen: kaksi kylmää grillimakkaraa, jälkiruoaksi yksi pulla. Vähän myöhemmin kaksi laskiaispullaa, jotka minulle huomaavaisesti (?) tuotiin kylästä. Ja sitten kaikenlaista pientä mitä nyt en välitä edes muistaa. Tänään olen mussuttanut vähän suklaata, kardemummakakun palasen, yhden eilisistä pullista (!) jne jne...

Siis täysin holtitonta meininkiä!!! Eihän tämä nyt vetele ollenkaan!!!! Yhdistettynä liikkumattomuuteen tekee tämä varmasti ihmeitä painolleni, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Voioioioi (vaikeroi)....

Jostain syystä en kuitenkaan tunne itseäni lannistetuksi enkä aio heittää hanskoja tiskiin. Huomenna pidän reippaan paastopäivän ja aion nyt lähteä kokeilemaan jos olo kohenisi pienellä ulkoilulla. Päästä huimaa vähän mutta ehkä se menee ohi pihalla. Harkitsen vakavasti yhteydenottoa lääkäriin, vaikka se voikin vahvistaa heidän olettamustaan minusta hypokondrikkona eli suomeksi sanottuna luulosairaana. Minusta kun ei yleensä löydy mitään selkeää vikaa kun sinne menen, vaikka oireet olisivat ihan selvät....Tahtoisin selvittää tämän hetken veriarvot, jotta voin poissulkea että tämä dieetti olisi vaikuttanut kielteisesti kilpirauhasarvoihin tai sokeriarvoihin. Varsinkin tämän huippelehtiminen mietityttää. Se kun tekee minusta hieman invalidin.

Yhteydenottoa lääkäriin jarruttaa vähän olettamukseni käynnin kulusta. Se voisi mennä jotenkin näin:

Minä: Aloitin elämäntaparemontin tammikuun alussa 5:2-dieetin avulla. Sen jälkeen olen kärsinyt jonkin verran oudoista oireista kuten nivelkivuista, vatsavaivoista, huimauksesta, heikotuksesta, oudoista kivuista alavatsassa ym ym. Olisiko mahdollista ottaa verikokeet ja tarkastaa että kaikki on niiden kohdalla ok?

Lääkäri: Ei sinun veriarvoissasi ole ennenkään mitään vikaa ollut, joten ei se taida kannattaa, turhaa rahantuhlausta. Jokos olet muuten kokeillut sitä paperipussiin hengittelyä, tänne on merkitty että sellaista on suositeltu. Lopeta mieluummin tuollaiset hömppädieetit niin alkaa vaivatkin kadota.

Minä: Jaaha. No, kiitos...

No ok, tämä nyt oli kovin kärjistettyä ja liioiteltua noin huumorimielessä, kyllä kai ne minut ihan vakavasti ottavat. Tai ehkä eivät. Kerron sitten kun saan kerättyä riittävästi rohkeutta ja saanut yhteyden tohtoriin...

3 kommenttia:

  1. Heippa! Syöminkejä on harrastettu täälläkin, mutta sehän oli sallittua normipäivinä, eikös :) Minusta sinä voit vallan mainiosti varata ajan verikokeisiin ja jos lääkäri väittää vastaan, niin olet vaan tiukkana :) Minä sain vihdoin viimein käytyä niissä verikokeissa, jotka varasin jo kolme viikkoa sitten. En kertonut mitään tästä ruokavaliosta, sanoin vain että haluan tarkistaa tilanteen kun painokin on vähän tippunut....mulla kun on niitä erinäisiä lääkityksiä....Tällä kertaa otettiin vaan pitkä sokeri, ensi kuussa myös kolesterolit ym. Nyt pitäisi vaan saada soitettua ja kysyttyä niitä tuloksia :)))) Se onkin sitten ihan toinen juttu, katsotaan montako päivää menee ennenkuin uskaltaudun kuulemaan tuloksia. Tsempityksin Sirpa

    VastaaPoista
  2. Hienoa Sirpa että olet käynyt kokeissa! Varmasti tulokset näyttävät positiivisia muutoksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon näin, vaikka paastoahan minulla on nippa nappa se kaksi kuukautta takana. Mutta ovat ne ainakin suuntaa antavia, niin toivon. t. Sirpa

      Poista