tiistai 25. maaliskuuta 2014

25.3 2014

Höh - paastopa ei suostukaan lähtemään minusta niin helposti. Maanantaista tuli melkein vahingossa kuitenkin paastopäivä, varsinkin kun ruoaksi oli vihannessosekeittoa. No, aamulla syödyt voileivät ja iltapala muuttivat kalorimäärän melko normaaliksi..Nukuin kuin tukki, uni maistui niiin ihanalta - kunnes heräsin klo 4.00 sellaiseen päänsärkyyn että sitä ei meinannut kestää ollenkaan. Vahva särkylääke auttoi vähän, mutta ei poistanut kipua kokonaan. Aamu ei siis ollut mitä ihanin, mutta olihan se aamu kuitenkin.

Tuo päänsärky on minua askarruttanut koko tämän dieettiajan. Se kun on ollut läsnä melkein koko ajan, enemmän tai vähemmän. Varsinkin paaston jälkeisinä päivinä tuntuu se tulevan mielellään. Tässä kun olisi joku viisasten kivi joka kertoisi, mikä tähän on syynä. Tekisin ihan heti asialle jotain, niin paljon inhoan tätä.

Niskat ja hartiat ovat aika jumissa, se voi olla yksi syy. Olen elämässäni ollut useamman kerran hierojan käsittelyssä juuri tästä syystä, ja myönnän olevani todella laiska jumppaamaan näitä murheenkryynejä. Äh..

Mutta syy miksi oikeastaan tunsin että tänäänkin piti kirjoittaa on se erikoinen asia joka tapahtui päivän lenkillä.

Minä juoksin.

Niin. Minä todellakin juoksin, peräti 100 metriä!!!!!!!! Minulle se on aika iso juttu koska:

a) En pidä juoksemisesta
b) En ole juossut pitkään aikaan koska en ole jaksanut
c) Monta muutakin syytä

Katsoin eilen muutamaa laihdutusohjelmaa ja mietin, miten 250 kiloa painavia ihmisiä uskalletaan rääkätä niin hirveästi, että he ovat ihan sinipunaisia ja hikoilevat ämpärittäin. Mistä he tietävät että tuon henkilön sydän kestää?? Aloin miettiä että yritänkö minä liian vähän kuntolenkillä, pitäisikö rääkkiä olla enemmän? Olen ollut niin armollinen itselleni, liikkunut reippaasti mutta en liioitellusti. Onko pakko tehdä niin kovin että melkein kuolee, onko se laihtumisen ehto??? Todennäköisesti ei. Sitäpaitsi, kuten maailman viisain Kirja sanoo: Parempi elävä koira kuin kuollut leijona. Eli mitä hyötyä olisi huippukuntoisesta mutta kuolleesta naisesta??

No, päätin kuitenkin yrittää sentään vähän. Niinpä, käveltyämme reilun kilometrin, tuumasin miehelleni että anteeksi vaan mutta nyt minä juoksen vähän. Niin minä sitten juoksin sen sata metriä, vieläpä lievässä ylämäessä. Kaksi kertaa tuntui etten jaksa enää, mutta jatkoin silti. ja jaksoin sinne asti mihin olin ajatellutkin. JEEE!! Ensi kerralla uusiksi - ehkä jopa vähän pitempi matka?

6 kommenttia:

  1. Hyvä! Siitä se lähtee! Vajaa vuosi sitten itse en jaksanut kuntopyörällä ilman vastusta painaa kuin hädintuskin viisi minuuttia, nyt menee jo tuntikin isolla vastuksella ihan leikiten. Jostakin se on joka asia aloitettava!

    VastaaPoista
  2. Hieno homma! Itsekin kävelyn lomassa teen sellaisia pieniä juoksupyrähdyksiä, vähän niin kuin hiittiä. En oikein uskalla vetää ihan täysillä, kun tiedän mitä siitä seuraa. Mutta toisaalta, kehitystä ei tapahdu, jos ei välillä ylitä suorituskykyään - saattaa yllättyä :) Ja kannattaiskohan sun mennä hierojalle, niin selviää, johtuuko se päänsärky niskoista/hartioista? Jos ei, niin sitten sulkemaan muita vaihtoehtoja pois. Mun päänsärky hävisi sen alun suolalisäyksen jälkeen. Tsemppivä edelleenkin :) t. Sirpa

    VastaaPoista
  3. Ihanaa, sähköpostiin tulvii kommentteja nyt päivittäin, menen ihan pyörälle päästäni :) Pahoittelen jos en aina ehdi vastata kaikkiin, joka ikisen kuitenkin luen! Dzinni: kiitos kaikista vinkeistäsi. Ruissalon kylpylässä olen käynyt ainoastaan syömässä, mutta varmasti on ihana kylpylä myös. Uikkareita en uskalla ostaan netin kautta, minulla on niin hankala vartalo että kokeilematta ei voi ostaa uikkareita..ajattelin mennä Turussa vaikka johonkin liiviliikkeeseen, eikös niissä myydä myös uimapukuja. Ihania malleja oli kyllä siellä Elloksella mihin vinkkasit, mutta olkaimet liian ohuita ja ei-tukevia..Ihan omat lenkkarit jalan mallin mukaan olisivat ihanat, mutta ei taida budjetti antaa myöten.
    Sirpa: olisi tosi ihanaa mennä taas hierojalle, mutta nyt ei ole varaa. Sitäpaitsi olen vähän nolo kun olen saanut häneltä ne jumppaohjeet, mutta eivät ne piironginlaatikossa taida paljon auttaa näihin särkyihin.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos ei Elloksen valikoimista löytynyt, niin kokeile Cellbes.fi, castaluna.fi ja halens.fi

      Isoja kokoja ja uikkarit voi palauttaa ellei sovi. Tietty niitä kokeillaan kyllä omien alusvaatteiden päälle.

      Viikonloppuisin tuolla Ruissalossa saattaa olla lapsiperheitä, mutta viikolla ei. Eikä kuntosalilla ole ketään "pullistelijoita", eli sikäli kiva käydä.

      Tilasin nyt postauksesi s-postin, mutta GFC olisi kivempi, ei hukkuisi roskapostiin mitään :(

      Poista
  4. Ja saman tien lisäys: nyt olen laittanut kaikenlaisia gadgetteja tuohon oikeaan marginaaliin, toivottavasti niistä on teille hyötyä :)

    VastaaPoista
  5. Dzinni: miten sen GFC:n saa tilattua blogiin? Laittaisin kyllä jos vaan löytäisin sen..

    VastaaPoista